Facebook - Ośrodek Adaptacyjny dla Dzieci Niepełnosprawnych

piątek, 25 listopada 2011

Muzykoterapia 2

Instrumenty perkusyjne odgrywają w zajęciach umuzykalniających bardzo istotną rolę.
Poza tym, że niewątpliwie je uatrakcyjniają, pomagają w rytmizacji, eksponowaniu niektórych cech dźwięków, takich jak: natężenie, tempo, akcent itp., wyrabiają wrażliwość słuchową i inwencję twórczą dziecka. Gra na instrumentach perkusyjnych jest technicznie bardzo prosta, ale dziecku niepełnosprawnemu nawet gra na najprostszym instrumencie może czasem sprawić nie lada problem.

Stosowanie instrumentów na zajęciach muzykoterapii jest spowodowane chęcią osiągnięcia
 przez dziecko niepełnosprawne nieco odmiennych umiejętności niż przez dzieci o prawidłowym rozwoju.

Priorytetem w przypadku stosowania instrumentów w muzykoterapii są takie elementy dydaktyczno- terapeutyczne, jak:
- motywowanie do podejmowania jakiejkolwiek aktywności,
- koncentracja wzroku na przedmiocie
(wydłużanie czasu skupienia uwagi),
- zachęcanie do chwytu i manipulacji przedmiotem,
- wyrabianie lub doskonalenie sprawności manualnej
 (chwytu opuszkowego, pęsetowego itd.),
- wyrabianie lub doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- wspomaganie umiejętności rozpoznawania części własnego ciała
 (przez opukiwanie ich instrumentem),
- stymulowanie rozwoju mowy lub jej doskonalenie
 (przez próby dmuchania czy naśladowania dźwięku niektórych instrumentów).











 
A teraz dzielne szkraby z naszej poradni rehabilitacyjnej...











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz